Kompleksowość szkoleń, elastyczność w działaniu, najnowsze technologie i możliwość przejęcia zarządzania szkoleniami w organizacji to nasza odpowiedź na dzisiejsze potrzeby szkoleniowe firm.
A jak to robimy, przedstawiamy poniżej.
Świat zmienia się coraz szybciej, a wszystkie zmiany technologiczne szybko znajdują odzwierciedlenie w biznesie. Możliwość korzystania ze wszystkich udogodnień, jakie niosą, zmieniła też oczekiwania pracodawców i pracowników wobec szkoleń, co dodatkowo przyspieszyła pandemia i upowszechnienie się pracy zdalnej. Chęć szkolenia się i podnoszenia swoich kompetencji wciąż rośnie, ale równie ważne stało się to, aby forma szkoleń była dopasowana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
Aktualnie uczestnicy szkoleń szczególnie sobie cenią:
– możliwość odbycia szkolenia w dogodnym dla siebie czasie – kiedy nie koliduje ono z innymi obowiązkami zawodowymi, nie zakłóca planu dnia ani nie wiąże się z koniecznością dojazdu;
– atrakcyjność szkolenia, która sprawia, że lepiej zapamiętuje się przekazane treści, a samo szkolenie uznaje się za wartościowo spędzany czas;
– możliwość szybkiego i bezproblemowego uzupełnienia wiedzy.
Dla firm szkoleniowych oznacza to konieczność zadbania o atrakcyjną ofertę szkoleń realizowanych zdalnie. Jednak nie dla wszystkich szkoleń forma online będzie dopuszczalna albo optymalna. Dotyczy to na przykład niektórych szkoleń zawodowych albo osobistych preferencji uczestników szkolenia.
Jak się przygotować na różne potrzeby szkoleniowe?
Opowiemy, jak to robimy w SEKA.
W centrum naszej działalności jest zapewnienie biznesowi bezpieczeństwa. Istniejemy od ponad 35 lat i od tylu lat uważnie obserwujemy rynek i zmieniające się potrzeby organizacji oraz osób indywidualnych korzystających z naszych szkoleń. Zaczynaliśmy od stacjonarnych szkoleń bhp, ochrony przeciwpożarowej i prawa pracy, stopniowo poszerzając nasze portfolio usług doradczo-szkoleniowych o kolejne szkolenia, które wspierają bezpieczne funkcjonowanie biznesu. Dołączyliśmy do nich szkolenia z ochrony środowiska, kadr i płac oraz szkolenia i kursy zawodowe, dzięki którym pracownicy mogą szybko zdobyć nowe kompetencje.
A niezależnie od tematyki szkoleń zawsze stawiamy na świetnie przygotowaną kadrę. Do współpracy zapraszamy specjalistów w danym temacie, doświadczonych praktyków, którzy lubią uczyć, przekazywać wiedzę oraz dzielić się własnymi doświadczeniami.
Kompleksowość szkoleń i różne formy szkoleń
Chcąc jak najlepiej odpowiedzieć na aktualne wyzwania, postawiliśmy więc na kompleksowość naszych usług szkoleniowych i doradczych. Jest to dużym ułatwieniem dla organizacji, z którymi współpracujemy, pozwalającym oszczędzać czas na szukanie dostawcy innych potrzebnych akurat szkoleń. A jak wiadomo, dla biznesu czas to pieniądz.
Do zmieniających się potrzeb biznesu dostosowaliśmy też nasze formy szkolenia. Obok szkoleń stacjonarnych wprowadziliśmy szkolenia zdalne, e-learning oraz blended learning, zawierający elementy szkolenia stacjonarnego i online. Obecnie większość naszych szkoleń ma charakter zdalny albo odbywa się za pomocą naszej platformy e-learningowej. Obok szkoleń realizowanych w języku polskim, oferujemy też szkolenia w języku angielskim.
Szkolenia zdalne i e-learning
Zdalnie realizujemy nasze szkolenia bhp, z prawa pracy czy kurs kadrowo-płacowy. O tych pierwszych opowiemy jeszcze więcej w dalszej części tekstu, a teraz skupimy się na kursie. Jego weekendowa formuła i prowadzenie online pozwalają na uczestnictwo w nim osobom już pracującym, z każdego miejsca w kraju, ale także – co szczególnie nas cieszy – osobom z niepełnosprawnościami. Przekonaliśmy się o tym podczas naszej współpracy z Fundacją Aktywizacja. Dzięki naszemu kursowi spora grupa osób w ciągu kilku miesięcy zdobyła nowe kompetencje i zawód, dzięki czemu rozpoczęła pracę w obszarze kadr i płac.
Atutami kursu są też zajęcia w czasie rzeczywistym i kontakt ze szkoleniowcem, dzięki czemu można na bieżąco sprawdzać swoją wiedzę, zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości.
Z kolei szkolenia e-learningowe dają możliwość optymalnego dopasowania do swoich potrzeb szkoleniowych i możliwości czasowych. Uczestnicy odbywają szkolenia we własnym tempie i wtedy, gdy nie zakłóca to ich grafiku pracy. W naszej ofercie mamy e-learning bhp, szkolenie z przeciwdziałania mobbingowi oraz RODO w praktyce.
Szkolenia stacjonarne – w 18 oddziałach i naszym ośrodku szkoleniowym
W przypadku szkoleń stacjonarnych jesteśmy dobrze przygotowani do obsługi firm wielooddziałowych – takich jak nasza. Szkolenia możemy prowadzić we wszystkich naszych 18 oddziałach w kraju, mieszczących się w dużych miastach, lub u naszych klientów. Dzięki temu możemy w krótkim czasie szybko i sprawnie przeszkolić pracowników w wielu lokalizacjach.
Natomiast szczególnie na potrzeby szkoleń zawodowych stworzyliśmy w Warszawie nasz ośrodek szkoleniowy, wyposażony we wszystko, co jest potrzebne do praktycznej nauki nowego zawodu. Kursanci pod okiem doświadczonych trenerów odbywają tu m.in. kursy spawania, kursy zawodowe kończące się egzaminem UDT, instalatora pomp ciepła czy uczą się obsługi wózków widłowych, suwnic oraz dźwigów. W ten sposób zdobywają uprawnienia i certyfikaty, które otwierają przed nimi możliwości pracy zarówno w kraju, jak i w innych krajach Unii Europejskiej.
Wątki detektywistyczne w szkoleniu BHP
Na rynek pracy wchodzą coraz młodsi pracownicy, od najwcześniejszych lat zanurzeni w wirtualnym świecie, mający coraz większe oczekiwania wobec szkoleń. Dlatego szczególnie z myślą o nich w naszych szkoleniach e-learningowych zadbaliśmy o ich atrakcyjność. I tak na przykład w e-learningu bhp połączyliśmy najwyższy poziom merytoryczny szkolenia z lżejszą atrakcyjną formą historii dziennikarza śledczego, która pobudza wyobraźnię, zaprasza do interakcji oraz pokazuje wiele przykładów zachowań i sytuacji, które pozwalają lepiej zapamiętać i zrozumieć tematykę bhp. Nie bez znaczenia są też emocje, których można doświadczyć, angażując się w szkolenie – one również ułatwiają zapamiętanie treści szkolenia.
Jednocześnie szkolenie jest tak zaplanowane, że po każdym module uczestnik przechodzi minitest, sprawdzający przyswojoną wiedzę i weryfikujący jego odpowiedzi. Dbając o atrakcyjność szkolenia, ani na chwilę nie zapominamy więc o merytoryce, a nasze szkolenia bhp spełniają wszystkie wymogi rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 roku.
Technologia VR w szkoleniach
Podnoszeniu atrakcyjności i efektywności szkoleń służy też technologia VR, którą wprowadziliśmy do części naszych szkoleń z pierwszej pomocy i ewakuacji. – Pozwala ona doświadczyć uczestnikom szkolenia niezwykle realistycznych emocji, porównywalnych z tym, gdy jest się np. świadkiem wypadku i trzeba zareagować na stresującą sytuację – mówi Bożena Jamka-Czyż, dyrektor Działu Szkolenia w SEKA. Dzięki wykorzystaniu technologii VR można się więc uczyć poprzez doświadczanie, w angażujący sposób, a zarazem w bezpiecznych warunkach. Założenie gogli VR powoduje bowiem odcięcie się od bodźców zewnętrznych i pełne skupienie na przekazywanych treściach. To sprawia, że jest to niezwykle efektywna metoda uczenia się.
– Ten model uczenia się jest szczególnie atrakcyjny dla osób, które oczekują od szkoleń, że będą interaktywne i angażujące. O szkolenia z wykorzystaniem VR pytają też pracodawcy, którzy szukają dla swoich pracowników czegoś ekstra – mówi Bożena Jamka-Czyż.
Nie zapominamy jednak o osobach, które preferują naukę pierwszej pomocy w standardowej formule, czyli podczas zajęć stacjonarnych. Nasze szkolenia z zasad udzielania pierwszej pomocy prowadzą zawsze doświadczeni ratownicy medyczni, którzy podczas szkolenia korzystają w materiałów multimedialnych, manekinów, aparatów AED i innego profesjonalnego sprzętu. – Oferujemy też szkolenia zdalne z pierwszej pomocy, które mogą być w zupełności wystarczające dla osób, które potrzebują tylko odświeżenia sobie zasad pierwszej pomocy – dodaje Bożena Jamka-Czyż. Każdy może więc znaleźć formę szkolenia, która będzie dla niego najlepsza.
Pigułki wiedzy – kompaktowe szkolenia skrojone na miarę
Wiemy, jak ważny jest dziś czas i oczekiwanie, że wybrane szkolenie dostarczy dokładnie tej wiedzy, jakiej się poszukuje. Naszą odpowiedzią na tę potrzebę są regularnie organizowane przez nas webinaria oraz kompaktowe szkolenia zdalne dla wybranych grup zawodowych.
Bezpłatne webinaria, trwające 45-60 minut, organizujemy często w sytuacjach, gdy zmieniają się przepisy ważne dla funkcjonowania firm, tłumaczymy, jak je interpretować, albo gdy chcemy przygotować was do ubiegania się o dofinansowanie. Na przykład ze strony ZUS w ramach konkursu na poprawę bhp, czy KFS wspierającego kształcenie ustawiczne. Webinaria prowadzą nasi eksperci, specjalizujący się w danym temacie, a uczestnicy mają również możliwość zadawania im pytań. Rozwinięciem webinariów są kilkugodzinne szkolenia pogłębiające wybrane zagadnienie lub indywidualne konsultacje.
Natomiast specjalistyczne kompaktowe szkolenia zdalne przygotowujemy m.in. z tematyki bhp czy prawa pracy. Są to szkolenia koncentrujące się na wybranym zagadnieniu, np. prawo pracy dla kierowników zespołów, zasady bhp dla osób pracujących z niebezpiecznymi substancjami czy przygotowanie dydaktyczne dla inspektorów bhp. Te szkolenia trwają zwykle od dwóch do pięciu godzin i zapewniają uzyskanie wąskiej specjalistycznej wiedzy.
Outsourcing szkoleń – odciążenie pracodawcy w zarządzaniu procesem szkoleń
Dążąc do tego, by jak najlepiej wspierać naszych klientów w realizacji ich celów biznesowych, oferujemy outsourcing szkoleń. Dla pracodawcy oznacza to redukcję kosztów operacyjnych oraz duże odciążenie – może przekazać nam cały proces zarządzania szkoleniami w swojej firmie. Po naszej stronie jest zaplanowanie szkolenia, wybór trenera, zaproszenie wybranej grupy pracowników na szkolenie i jego terminowa realizacja. O potrzebne szkolenia dla pracowników dbamy przez cały okres ich zatrudnienia, zaczynając od dnia, gdy podjęli pracę w danej firmie. Prowadzimy też monitoring realizacji szkoleń oraz pełną historię szkoleń zrealizowanych dla danego pracownika czy firmy, tak by klient mógł otrzymać pełny raport z przebiegu szkoleń w danym okresie.
– Współpraca jest długofalowa i nie dotyczy tylko jednego obszaru szkoleń obligatoryjnych, ale także zawodowych czy miękkich, jeśli takie właśnie są potrzebne – zaznacza Ewa Turek-Chilkiewicz, specjalistka ds. szkoleń w SEKA S.A. Przed rozpoczęciem współpracy dokładnie badamy potrzeby klienta i rekomendujemy konkretne szkolenia i rozwiązania.
Wprowadziliśmy też wygodny model współpracy. – Opiera się on na wyznaczeniu jednej osoby odpowiedzialnej za realizację zadań outsourcingu w pełnym zakresie, co oznacza, że klient kontaktuje się tylko z jedną osobą. Na tym polega nasza kompleksowość – skupiamy w jednej firmie wiele działań i zapewniamy jednego koordynatora, odpowiedzialnego za całość tych zadań – podsumowuje Ewa Turek-Chilkiewicz. Takie podejście zapewnia stabilność opieki i koordynacji wszystkich procesów szkoleniowych.
Dofinansowanie szkoleń
Warto też dodać, że wszystkie nasze szkolenia mogą być sfinansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS). W zależności od wielkości firmy dofinansowanie KFS wynosi 80 proc. lub 100 proc. wartości szkolenia. W ten sposób organizacje mogą dbać o to, by ich pracownicy regularnie podnosili swoje kompetencje. W tej kwestii również wspieramy naszych klientów. Zaczynamy od zbadania potrzeb szkoleniowych i dostosowania do nich naszej oferty, a także pomagamy w wypełnieniu wniosku oraz przejściu całej procedury pozyskiwania środków.
Nasze podejście do współpracy
Na każdym etapie współpracy dbamy o to, by nasi klienci odnosili z niej jak najwięcej korzyści. Niezależnie od tego, z jakiej branży i od jakich szkoleń zaczyna się nasza współpraca, dążymy do tego, by być partnerem, który dobrze rozumie potrzeby biznesu, potrafi o nie kompleksowo zadbać i zaproponować optymalne formy szkoleń. Dzięki temu i pracodawcy, i pracownicy są w pełni gotowi do realizacji swoich zadań, i pod względem kompetencyjnym, i zgodności z aktualnymi przepisami prawa pracy.
SEKA S.A.
5
1
Głos/y
Ocena artykułu